Här är en av alla såna där listor på sånt man ska göra. Det här blir ett heltidsjobb...
Bestäm datum och tid för bröllopet.
Bara en sån sak!
Gör upp en preliminär budget.
Preliminär kan vi väl göra. Var pengarna ska komma ifrån är en annan sak.
Bestäm tema.
Templet om vi får. Cerise och nån färg.
Boka kyrka eller annan vigsellokal samt festlokal.
Hur kan man bestämma vigseldatum innan man vet vems tempelvecka det är och om det är knöfullt i gästhemmet? Och det där att hitta nånstans att ha festen blir svårt.
Bestäm antalet gäster.
20 eller 200.
Välj ut tärnor och marskalkar.
Ööö?
Utse en toastmaster och värdpar, dela ut uppgifter till dessa.
Nä, det struntar jag nog i i det här läget. Är ju lite av en planeringsfreak och kontrollfreak så det där med att värda middagen får nog bli nåt i slutet.
Planera mottagning/ middag. Ta reda på om det behövs catering beroende på typ av lokal. Välj cateringfirma vid behov.
Pust.
Boka fotograf.
Där börjar jag nog i alla fall ha idéer som inte kommer att ändras föööör mycket.
Välj ut och boka en duktig frisör till brud, brudgum (eventuellt tärna/marskalk.)
Har ingen aning om ifall de är nog duktiga på frissan i VH centrum... Har klippt mig 2 ggr i Sthlm och gången före det, i Haninge centrum, blev jag missnöjd.
Boka egen transport.
Där går nog gränsen. Inge' transportbudget blir det här! Eller, jag ändrar mig, Mikael får bestämma över det. Han kanske tycker det är jätteviktigt.
Börja se ut bröllopsklänning och tillbehör, om man ska specialbeställa eller låta sy upp sin klänning kan det ta lite tid.
Har kommit en liten bit där också. Bara ett fel, och det är att storleken jag kommer att behöva inte är den storleken jag vill ha...
Boka hotell för bröllopsnatten.
Mikael får bestämma.
Boka bröllopsresa.
Vi ska inte resa nånstans dyrt och exotiskt med en gång utan spara det, kanske ettårsjubileet vore en bra idé. Men nånstans billigt, nån stuga nånstans eller nåt gulligt hotell i typ Trosa en vecka vore trevligt. Att vänja sig vid varandra och ta det lugnt låter som en bra idé. Mikael får fixa. Jag hade faktiskt glömt att han kan göra och planera och bestämma över bröllopet han också. (Första Bridezilla-pinsamma ögonblicket...)
Boka musik/ underhållning/ solist för vigseln och festen.
Ja, det får vi se.
måndag 20 oktober 2008
Massa måsten-lista
Upplagd av Anonym kl. 22:52
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar