fredag 13 februari 2009

Valentine survey

Hittade denna hos Karolina. Ni vet vad jag är svag för :)

1. How long have you been together?
Sedan 13 dec 2007. Förlovade oss den 18 oktober 2008. Gifter oss 2009.

2. How long did you know each other before you started dating?
Ett halvår. Men vi kände varandra väl! Det tycker jag mycket om, att vi var vänner först och kära sen. Så att vi faktiskt har en solid grund av "tycka om" att ställa det lite mer vingliga "vara kär i" på.

3. Who asked who out?
Tja, det var nog lite ömsesidigt. Vi hade pratat om att gå på konsert med Real Group, som var den 13 dec.

4. How old are each of you?
Mikael är 49 och jag är 38.

5. Whose siblings do you see the most?
Mina?

6. Do you have children together?
Nej. Men jag är tacksam för att Mikael har så gulliga barn!

7. What about pets?
Vi ska nog försöka ha så få husdjur som möjligt, vare sig det är spindlar eller hundar eller dammråttor.

8. Did you go to the same school?
Verkligen inte

9. Are you from the same town?
Nej, jag är från Sveriges framsida och han från Hufvudstaden. Så beskrev jag väl det vackert.

10. Who is the smartest?
Hmm, Mikael måste jag nog säga. Men jag är smartare än han på vissa områden.

11. Who is the most sensitive?
Beror på. Vi är det på olika sätt.

12. Where do you eat out most as a couple?
Kinarestaurangen eller pizzerian i VH centrum...

13. Where is the farthest place you have traveled as a couple?
Linköping.

14. Who has the craziest exes?
Ha! Får jag skriva Mikael här :)

15. Who has the worst temper?
Mikael

16. Who does most of the cooking?
Anja

17. Who is more social?
Mikael kan låtsas bättre att han är social :)

18. Who is the neat freak?
Mikael. Jag kan pussas i soffan fast det står disk i diskhon. Det är inte min naturliga läggning, men man kan lära sig allt :)

19. Who is more stubborn?
Jag vill ju gärna tro att jag är medgörligare, men jag är inte säker.

20. Who hogs the bed?
To be discovered

21. Who wakes up earlier?
Mikael!

22. Where was your first date?
Real Group-konsert på lucia

23. Who has the bigger family?
Anja, eller ja, M har ju förgreningar neråt också så det kanske slår över på Olergårdhållet

24. Do you get flowers often?
Det får man nog säga.

25. How do you spend the holidays?
Vi har bara firat en jul ihop och då var vi hos olika olika dagar

26. Who is more jealous?
Jag tror inte nån av oss är särskilt avundsjuk.

27. Who does the laundry?
Jag tror jag kommer att göra det sen, förutsatt att vi bor med tvättmaskin i lägenheten.

28. Who is better with the computer?
HA! Med tanke på att jag är humanist och Mikael IT-konsult får ni väl gissa det svåra

29. Who drives when you are together?
ööö

30. Is your family still growing?
Vi växer inte gärna rent fysiskt (snarare vill vi minska vår plats på jorden), men gärna på alla andra plan! Ja, alla utom att knoppa av sig rent bokstavligt vill säga. Jonathan behöver inte oroa sig för om han ska bli storebror såhär på sin ålders senhöst, om man säger så..)

0 kommentarer: