torsdag 12 februari 2009

Alla hjärtans dag

Hoppas ni ska fira Alla hjärtans dag riktigt rejält. Jag vet att det är en "påhittad" dag, men varje chans att fira kärleken borde man ta. Själv är jag så tacksam att ha någon kärlek att fira att det inte gör mig ett skvatt att han är bortrest.

Som inspiration kommer här några kort ni kan ha tid att inspireras av och kanske göra. Jag "ger bort" alla dessa idéer eftersom jag har ränt hos läkare och provtagning var och varannan dag på sisone och faktiskt inte har haft tid (lame excuse, men ni vet vad jag menar -- har inte orkat vara så osjälvisk att jag har gjort det fast jag har varit trött...). Lång mening! Vad började jag med? Vad menar jag? Jo, här får ni några av mina idéer för jag gav honom hans present igår utan att ens ha slagit in den... Vi är inte ens gifta än och redan har det gått sån devalvering i kärleksfirandet! Men jag tror i alla fall att jag lyckades med presenten för han verkade märkbart nöjd. Jag hade fått tag på ett exemplar av boken Latin av Tore Jansson och som är slut på förlaget. Han hade sett den hos mamma och pappa och kunde knappt slita sig. Sånt gör man en mental note of om man vill ha presentidéer. Nuff said, här kommer idéerna:

Kort till sin singelvän:


Några lagom sockersöta kortförslag:










Kate Spade:

Kate Spade:


Nu börjar det däremot bli snudd på smörvarning, men what the heck, det är ju bara Alla hjärtans dag en dag om året:










Om jag skulle ha slagit in hans paket hade jag kunnat göra det i kartbokspapper och skriva "You mean the world to me" på. Urgulligt.


Det finns Valentine's DIY-projektalla bloggar, och här kommer ett av de sötare (från design*sponge):


En bukett tidningspappersrosor är en cool idé. Men då hade jag nog hellre blivit utbjuden på middag... (Tack ändå, Always a Blogsmaid för idén)


De här filthjärtana vet jag inte vad man ska göra med, men de har figurerat på säkert fem bloggar jag följer. Bilden är i alla fall söt och det är gulligt med oliak färger. Har glömt vem jag tog just den här bilden från...


P.S. Min blogger-stavningskontroll vill inte längre. Jag klickar men inget händer. (Som förklaring och vädjan om hjälp också kanske.)

0 kommentarer: